فهرست ها

نشست قصه گویی در کتابخانه شهید محمد علیپور یونسی شهرستان بجستان

نشست قصه گویی با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان به همت کتابخانه شهید محمد علیپور یونسی شهرستان بجستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، نشست قصه‌گویی با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه شهید محمد علیپور یونسی شهرستان بجستان برگزار شد.

صدیقه دانشور، مسئول کتابخانه عمومی شهید محمد علیپور یونسی شهرستان بجستان ، بر اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و اظهار داشت :کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان نهادی فرهنگی و آموزشی، مأموریت اصلی خود را در جهت ارتقای سطح دانش، فرهنگ و اخلاق شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان می‌دانند. برگزاری نشست‌های قصه‌گویی یکی از برنامه‌های مؤثر در تحقق این هدف است که از طریق آن می‌توان علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه، به پرورش شخصیت و ارزش‌های اخلاقی کودکان نیز کمک شایانی نمود.

دانشور بیان کرد : این نشست‌ها باعث ایجاد فضای تعاملی در کتابخانه می‌شود که کودکان را به مشارکت فعال و تفکر خلاق دعوت می‌کند.

در این برنامه،  کتاب «از این انگورها بفرمایید!»  نوشته هاجر زمانی    به عنوان یکی از کتاب‌های ارزشمند کودکانه، فرصتی فراهم می‌کند تا کودکان با استفاده از قصه و داستان، مفاهیم مهمی همچون مهربانی، همدلی و نوع‌دوستی را به‌صورت ملموس بیاموزند.. بخش‌هایی از کتاب برای اعضا قرائت شد و کودکان ضمن شنیدن داستان، به بیان نظرات و برداشت‌های خود درباره پیام‌های اخلاقی آن پرداختند. همچنین کودکان با ترسیم نقاشی‌های مرتبط با داستان، خلاقیت و فهم خود را به نمایش گذاشتند.

 

اخبار و اطلاعیه